Odontoterapie

Dental Progress » Servicii » Odontoterapie
Vreau programare

Caria dentară este o boală a dintelui și necesită tratament

Diversele probleme ale dinţilor, de la carii simple până la complicaţii grave ale acestora, pot fi eliminate cu ajutorul tratamentelor odontologice corespunzătoare. Tratamentele presupun refacerea structurii şi a funcționalităţii dinţilor afectaţi, cu ajutorul unor materiale şi tehnici moderne, care permit obţinerea de rezultate durabile şi perfect estetice.

Simptomele cariilor sunt:

La Dental Progress puteți beneficia de:

Obturațiile reprezinta metodă de reconstrucţie a unui dinte deteriorat de carii, pentru a-i reda funcţia şi forma normală. Când execută o obturaţie, medicul dentist îndepărtează întâi ţesutul dentar afectat, curăţă zona, apoi astupă cavitatea cu material de obturaţie.

Prin sigilarea spaţiilor de pătrundere a bacteriilor, obturaţia poate preveni evoluţia cariilor dentare. Materialele de obturaţie includ aurul, porţelanul, răşinile compozite (de culoarea dintelui) şi amalgamul (aliaj de mercur, argint, cupru, staniu şi uneori zinc).

Caria reprezinta un proces distructiv cronic al tesuturilor dure ale dintelui constituind, prin complicațiile sale, cea mai frecventa cauză de pierdere a dinților. Caria dentara este cea mai frecventa afecțiune patologica care apare la om.

Semne subiective ale cariei dentare :

Cauzele cariei dentare

▪  Factorul infecțios

Cavitatea bucala conține o mare varietate de bacterii care se acumuleaza pe dinți sau gingii in special in locuri unde placa dentara este mai greu de indepărtat :

▪  Factorul alimentar

Factorul alimentar este reprezentat de alimentele bogate in zaharuri sau carbohidrați. Bacteriile din cavitatea bucala transforma aceste zaharuri in acizi printr-un proces numit fermentație acida.Daca sunt lasați in contact cu dintele pentru mai mult timp, acizii vor ataca structurile dure ale dintelui (smaltul, dentina) provocand demineralizarea acestora.Cand demineralizarea continua pentru o perioada mai lunga de timp, smalțul si dentina vor pierde cantitați insemnate de substanțe minerale, lasand in urma matricea organica, extrem de moale. Datorita consistenței slabe, matricea organica se va dezintegra, formandu-se o cavitate.

▪ Terenul sau calitatea si duritatea țesuturilor dentare

Cuvantul „teren” se refera la calitatea si duritatea țesuturilor dentare (smalț, dentina, cement). Anumite boli sau tulburari genetice pot afecta calitatea smalțului sau dentinei crescand astfel riscul apariției cariilor. In asemenea situații, dinții devin mult mai vulnerabili deoarece smalțul care ii acopera nu mai poate să-i protejeze eficient. Chiar daca terenul nu este cauza primordială a apariției cariilor, el poate reprezenta un element important.

Tratamentele cu fluor s-au dovedit a fi foarte eficiente, însă sunt utile doar în stadiile incipiente ale leziunilor carioase. Fluorul pătrunde în canaliculele dentinare și întărește smalțul, crescându-i rezistența împortiva acizilor din băuturile și alimentele consumate zilnic.

Pentru a înlătura riscul fracturării pereților, în cazul leziunilor carioase extinse, este indicată refacerea conturului coronar prin cimentarea adezivă a unor restaurări indirecte

• Inlay: piesă protetică ceramică de forma unei obturații confecționată pe un model de lucru în afara cavității bucale, ce urmează a fi cimentată pe dinte
• Onlay: un inlay de dimensiuni mai mari folosit atunci când lipsește, cel puțin, unul din cei patru pereți ai dintelui

• Coroana: este un înveliș rigid (metalo-ceramic,integral ceramic, zirconiu) care va fi cimentat adeziv pe bontul restant, conferindu-i o mai mare stabilitate și rezistență în cazul unei fracturi.