Ce trebuie să fac după o extracție dentară?

24 noiembrie 2022
Ce trebuie să fac după o extracție dentară

Ce trebuie să fac după o extracție dentară? Pentru a evita complicațiile și în vederea beneficierii de o vindecare optimă, după extracția dentară, urmați aceste recomandări și vă veți vindeca mai repede. După o intervenție, sângerarea, inflamația sau infecția plăgii sunt frecvente, deci este important să încercați să evitați posibilele complicații postoperatorii.

Ce trebuie să fac după o extracție dentară?

Îngrijirea postoperatorie după extracțiile dentare

În primele 24 de ore după extracția unui dinte, este normal ca zona să fie sensibilă, dar urmând câteva sfaturi, leziunile se vor vindeca mai repede. Este important să întrebați și medicul dentist ce indicații vă oferă, odată ce părăsiți cabinetul stomatologic.

Iată câteva sfaturi generale de urmat după o extracție dentară:

Controlați sângerarea din zona afectată. Pliați un tifon steril, uscat și apăsați ușor timp de câteva minute pentru ca sângele să se coaguleze și lăsați-l pe leziune, timp de 30 minute, astfel încât să nu existe sângerare. Dacă încă sângerați (prima zi este normală), consultați medicul dentist.

Nu vă clătiți gura. Nu vă clătiți gura și, pe cât posibil, înghițiți saliva, nu o scuipați. Dacă este prea multă, faceți un ghemotoc din tifon steril și curățați excesul de salivă sau sânge. Scuipatul de sânge sau salivă poate provoca cheagul să se desprindă din rană și astfel să se întârzie vindecarea sau chiar să conducă la infecție.

Aplicați gheață pentru a reduce inflamația. Dacă în primele 12 de ore observați zona inflamată sau umflată, puteți aplica o pungă cu gheață sau gheață înfășurată într-o cârpă, niciodată căldură (căldura facilitează inflamația). De asemenea, nu păstrați gheața pentru mult timp, aproximativ 2 minute este suficient. După procedură, aplicați gheață la intervale de 30 minute, până mergeți la culcare. Este normal, în funcție de gradul intervenției chirurgicale, să simțiți disconfort local, dar acesta se va estompa.

Evitați să mâncați alimente tari. În primele câteva ore după extracția dentară, este recomandat să vă alimentați cu hrană moale, evitați alimentele picante, fierbinți, dar nici lichidele nu trebuie să fie astfel. De asemenea, încercați să nu mestecați pe partea rănii.

Odihniți-vă. Este important să beneficiați de odihnă, deoarece organismul are nevoie de aceasta pentru a se instala vindecarea zonei. Încercați să vă petreceți mai mult timp în pat, evitând statul în picioare. Totodată, nu exercitați efort fizic cel puțin 12 ore după extracția dentară.

Alte sfaturi utile pe care să le urmați postoperatoriu după extracțiile dentare

• În prima noapte după operație, încercați să vă țineți capul ridicat pe pernă, pentru a limita sângerarea și umflarea excesivă.
  • Evitați fumatul, consumul de alcool și băuturi carbogazoase, cel puțin în primele 24 ore după intervenție.
  • Este important să se mențină igiena în zona plăgii, ca atare, după fiecare masă, curățați zona cu un tifon mic și umezit, periați dinții cu atenție, astfel încât să nu se formeze placă bacteriană. Finalizați procesul cu folosirea apei de gură.
  • Urmați instrucțiunile medicului dentist pentru antibiotice, analgezice, dar evitați aspirina, deoarece va îngreuna coagularea.
  • Și, desigur, dacă aveți dureri prelungite sau severe, inflamație, sângerare sau febră, contactați imediat medicul dentist.

Pentru a facilita vindecarea leziunii, este important să țineți cont de aceste recomandări, dar mai ales de cele indicate de medicul stomatolog.