Odontoterapie

Vreau programare

Stiati ca? Caria dentară este o boală a dintelui și necesită tratament

Diversele probleme ale dinţilor, de la carii simple până la complicaţii grave ale acestora, pot fi eliminate cu ajutorul tratamentelor odontologice corespunzătoare. Tratamentele presupun refacerea structurii şi a funcționalităţii dinţilor afectaţi, cu ajutorul unor materiale şi tehnici moderne, care permit obţinerea de rezultate durabile şi perfect estetice.

Simptomele cariilor sunt:

La Dental Progress puteți beneficia de:

Obturațiile reprezintă metoda de reconstrucţie a unui dinte deteriorat de carii, pentru a-i reda funcţia şi forma normală. Când execută o obturaţie, medicul dentist îndepărtează întâi ţesutul dentar afectat, curăţă zona, apoi astupă cavitatea cu material de obturaţie.

Prin sigilarea spaţiilor de pătrundere a bacteriilor, obturaţia poate preveni evoluţia cariilor dentare. Materialele de obturaţie includ aurul, porţelanul, răşinile compozite (de culoarea dintelui) şi amalgamul (aliaj de mercur, argint, cupru, staniu şi uneori zinc).

Caria reprezintă un proces distructiv cronic al ţesuturilor dure ale dintelui, constituind, prin complicațiile sale, cea mai frecventă cauză de pierdere a dinților. Caria dentară este cea mai frecventă afecțiune patologică care apare la om.

Semne subiective ale cariei dentare :

Cauzele cariei dentare

▪  Factorul infecțios

Cavitatea bucală conține o mare varietate de bacterii care se acumulează pe dinți sau gingii, în special în locuri unde placa dentară este mai greu de îndepărtat :

▪  Factorul alimentar

Factorul alimentar este reprezentat de alimentele bogate in zaharuri sau carbohidrați. Bacteriile din cavitatea bucală transformă aceste zaharuri în acizi printr-un proces numit fermentație acidă. Dacă sunt lăsați în contact cu dintele pentru mai mult timp, acizii vor ataca structurile dure ale dintelui (smalţul, dentina) provocând demineralizarea acestora. Când demineralizarea continuă pentru o perioadă mai lungă de timp, smalțul şi dentina vor pierde cantități însemnate de substanțe minerale, lăsând în urmă matricea organică extrem de moale. Datorită consistenței slabe, matricea organică se va dezintegra, formându-se o cavitate.

▪ Terenul sau calitatea şi duritatea țesuturilor dentare

Cuvântul „teren” se referă la calitatea şi duritatea țesuturilor dentare (smalț, dentină, cement). Anumite boli sau tulburări genetice pot afecta calitatea smalțului sau dentinei crescând astfel riscul apariției cariilor. În asemenea situații, dinții devin mult mai vulnerabili deoarece smalțul care îi acoperă nu mai poate să-i protejeze eficient. Chiar dacă terenul nu este cauza primordială a apariției cariilor, el poate reprezenta un element important.

Tratamentele cu fluor s-au dovedit a fi foarte eficiente, însă sunt utile doar în stadiile incipiente ale leziunilor carioase. Fluorul pătrunde în canaliculele dentinare și întărește smalțul, crescându-i rezistența împortiva acizilor din băuturile și alimentele consumate zilnic.

Pentru a înlătura riscul fracturării pereților, în cazul leziunilor carioase extinse, este indicată refacerea conturului coronar prin cimentarea adezivă a unor restaurări indirecte

• Inlay: piesă protetică ceramică de forma unei obturații, confecționată pe un model de lucru în afara cavității bucale, ce urmează a fi cimentată pe dinte
• Onlay: un inlay de dimensiuni mai mari folosit atunci când lipsește, cel puțin, unul din cei patru pereți ai dintelui

• Coroana: este un înveliș rigid (metalo-ceramic, integral ceramic, zirconiu) care va fi cimentat adeziv pe bontul restant, conferindu-i o mai mare stabilitate și rezistență în cazul unei fracturi.